30 de gener del 2006

Déu és Amor... en valencià

Hola! No he desaparegut... Simplement, no tinc massa temps per a escriure.

L'Auryn (La història interminable)Tinc pendents altres dos entrades... Una d'elles, molt interessant (almenys, per a mi ho és) tracta d'un tema que de moment havia intentat evitar: Déu. Bo, és més que un tema... Realment, l'entrada és una reflexió al voltant de la meua pròpia fe, si és que se li pot dir així. És un tema que porta rondant-me molt de temps, i vaig decidir agafar-lo de cara a partir d'una conversa amb un bon amic. Però esta és una és una altra història i mereix ser contada en una altra ocasió ("La història interminable").

El cas és que, ja que m'he decidit a escriure i parlar de Déu ací (un poquet, només, perquè pense que l'important de Déu no és parlar-ne sinó viure'l), aprofite per a fer-me ressò ací d'una iniciativa que m'ha paregut molt encertada.

La plataforma Cristians pel Valencianisme ha publicat una traducció al valencià de la primera carta encíclica del Papa Benet XVI (àlies Ràtzinger), que tracta d'un tema fonamental per a tot cristià i tota persona que tinga com a objectiu fer d'este món un lloc millor per a tots: l'AMOR. Este és l'enllaç al document complet:

El costat obscur...Ja sé que el nou Papa s'ha guanyat les crítiques de molts, pels motius de sempre... Deixant a un costat les objeccions a la postura conservadora de la jerarquia eclesial en alguns temes, em dóna la impressió (per les coses que he pogut escoltar i llegir al voltant del document) que esta encíclica és interessant de llegir i espere poder traure d'ella algunes idees que m'ajuden a comprendre millor i a recordar en què consistix realment l'amor.