21 d’octubre del 2006

Pensar en els pobres

Sembla mentira, però u pot estar pensant en la setmana contra la pobresa, i no pensar en els pobres. Açò NO ha de ser "l'única setmana contra la pobresa"... Totes les setmanes haurien de ser contra la pobresa. Tota la nostra vida.

Perquè viure en pobresa no vol dir desitjar la pobresa del món, no vol dir viure en la pobresa, sinó viure en la humilitat, en la veritat.

Relacionat amb açò, m'ha agradat el comentari que he trobat al voltant de l'Evangeli del diumenge passat (Mc 10,17-30) en este web:

Vull destacar-ne ací alguns paràgrafs que m'han agradat especialment:
El mensaje de Jesús es claro. No basta pensar en la propia salvación; hay que pensar en las necesidades de los pobres. No basta preocuparse de la vida futura; hay que preocuparse de los que sufren en la vida actual. No basta con no hacer daño a otros; hay que colaborar en el proyecto de un mundo más justo, tal como lo quiere Dios.

[...] Tal vez ésta es la postura más generalizada entre los cristianos del Primer Mundo. Preferimos nuestro bienestar. Intentamos ser cristianos sin «seguir» a Cristo. Su planteamiento nos sobrepasa. Nos pone tristes porque, en el fondo, desenmascara nuestra mentira.

Què complicat resulta de vegades entendre què significa "seguir a Crist", i què senzill és, en realitat...!